Nadruki na odzieży – jaką technologię wybrać?
Szukając odzieży firmowej, często spotykamy się z szeregiem różnych dostępnych opcji znakowania. Co wybrać? Jaka technologia będzie najtańsza, a która najlepsza? Postaramy się przybliżyć temat na przykładzie trzech odmiennych technologii, aby pomóc ci w podjęciu właściwej decyzji.
Nadruki foliami flex i flock
Najpopularniejszymi nadrukami na odzieży wśród wykonawców są przede wszystkim nadruki foliami flex i flock. Jest to folia, z której kształty nadruku są wycinane na ploterze, a potem wgrzewane są na gorąco na koszulkę, bluzę, spodnie itp. Niewątpliwą zaletą tej technologi jest jej uniwersalność i możliwość stosowania na wielu różnych typach materiałów – począwszy od bawełny, przez poliester, a kończąc na materiałach impregnowanych i membranowych.
Zaletą tej metody są idealnie odcinające się krawędzie, gdyż folia odcinana jest komputerowo sterowanym nożem. Folie flex są niezastąpione przy wykonywaniu różnego rodzaju elementów ostrzegawczych i odblaskowych. Niestety wszystko to pociąga też za sobą pewne wady lub niedogodności. Po pierwsze, klej termiczny może być z czasem wypłukiwany w trakcie prania i może to prowadzić do odklejania się pojedynczych elementów lub w ekstremalnych przypadkach nawet całego nadruku.
Każdy bez większego doświadczenia i przygotowania może łatwo rozpocząć drukowanie koszulek z nadrukiem flex. Niestety wielu wykonawców używa folii niewiadomego pochodzenia i wątpliwej jakości, co często bardzo negatywnie wpływa na trwałość nadruku. Nadruk taki często pęka i odkleja się już po kilku praniach. Do wykonywania nadruków w naszej firmie stosujemy tylko najlepszej jakości folie flex, co gwarantuje trwały efekt i zadowolenie klientów.
Haft komputerowy
Bardzo efektownym i szlachetnym sposobem znakowania odzieży jest haft komputerowy. Może być stosowany praktycznie na każdym materiale czy odzieży – zaczynając od koszulek przez bluzy, polary, kurtki, a na czapkach czy skórach kończąc. Dobrze zaprojektowany haft daje ogromne możliwości i podkreśla profesjonalizm i prestiż firmy czy organizacji. Dzięki wykorzystaniu specjalnych technik i trików produkcyjnych możliwe jest uzyskanie haftu 3D z efektem wypukłości, efektu frotte lub łączenia haftu z nadrukiem cyfrowym. Wszystko to wpływa na fakt, że haft jest jedną z najefektowniejszych i najtrwalszych metod znakowania odzieży.
Na co należy zwracać uwagę? Przede wszystkim na fakt, że haft nie daje możliwości uzyskania przejść tonalnych i nie każdy logotyp czy wzór uda się projektantowi odwzorować w 100%. Czasami zdarza się, że grafik projektujący haft pomija niektóre małe elementy. Niestety często też się zdarza, że niektórzy wykonawcy, chcąc obniżyć cenę, zbytnio upraszczają wzór lub – co gorsza – projektują go z wykorzystaniem automatycznej konwersji grafiki na haft, co skutkuje kiepskiej jakości odwzorowaniem elementów wzoru.
W naszej pracy wiemy, że to właśnie przygotowanie wzoru (tak zwanego programu) ma największy wpływ na jakość wykonanego haftu, dlatego też nasi graficy wszystkie wzory projektują ręcznie, dbając o każdy szczegół projektu. Efektem ich pracy jest symulacja komputerowa haftu, którą klient otrzymuje do akceptacji przed realizacją zlecenia.
Nadruk cyfrowy DTG
Inną bardzo popularną w ostatnich latach metodą jest nadruk cyfrowy DTG. Jest to nowoczesna technologia, która pojawiła się na polskim rynku w okolicach 2009 roku i bardzo szybko zyskała duże grono zwolenników. Nadruki uzyskiwane są przez nadrukowanie drukarką cyfrową wzoru bezpośrednio na odzieży. Technika ta stosowana jest najczęściej do zdobienia koszulek, bluz czy też toreb. Nadruki DTG wykonuje się przeważnie na bawełnie i jej mieszankach, ale profesjonalne urządzenia Kornit pozwalają także na uzyskiwanie dobrych efektów na poliestrze.
Największymi zaletami nadruku DTG są przede wszystkim fotograficzna jakość nadruków, żywe kolory i wysoka odporność na pranie w przypadku profesjonalnych nadruków z drukarek Kornit.
Na co należy uważać i na co zwrócić uwagę? Nadruk DTG jest fantastyczną metodą zaspokajającą potrzeby większości zastosowań dla odzieży reklamowej. Niestety na rynku pojawiły się też tanie urządzenia konstruowane ze standardowych drukarek komputerowych, w których są stosowane farby gorszej jakości. Prowadzi to do tego, że nadruk z takiej drukarki nie jest tak trwały i może blaknąć już po pierwszym praniu, dlatego należy zwrócić szczególną uwagę, z jakiego sprzętu korzysta wykonawca. W naszej firmie wykonujemy nadruki DTG na przemysłowych maszynach DTG marki Kornit i dlatego nasze nadruki wytrzymują nawet do 100 prań.
Nadruki na odzieży – podsumowanie
Reasumując, każda z opisanych metod doskonale sprawdza się w zastosowaniach marketingowych, ale to wykonawca powinien polecić wybór właściwej technologi dla każdego projektu. Naszym zdaniem to nie klient powinien zastanawiać się, jak mamy nadrukować jego logo, lecz to my, jako profesjonaliści, mamy za zadanie dobrać taką technologię, aby była optymalna dla wykonywanego projektu i jego przeznaczania.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści